Fiat Punto II typ 188


Fiat Punto II został po raz pierwszy oficjalnie zaprezentowany podczas targów motoryzacyjnych w Genewie w 1999 roku jako model na rok 2000 dla uczczenia setnej rocznicy istnienia marki FIAT.
Pojazd został opracowany zgodnie z ówczesną filozofią marki zwaną 6x2 oznaczającą, że pojazd skonstruowany ma być tak aby jedna płyta podłogowa i struktura nadwozia służyła dwóm modelem z rzędu, produkowanym przez 6 lat każdy. Dlatego zmiany ograniczone zostały do elementów stylizacji pojazdu zewnętrznych oraz wewnętrznych. W 2001 roku wprowadzono na rynek wersje z bezstopniową przekładnią CVT. W 2003 roku auto przeszło facelifting. Zmieniony został m.in. pas przedni w którym zastosowano m.in. nowe reflektory, atrapę chłodnicy oraz zderzaki, a także inne światła tylne[3]. Przy okazji liftingu wprowadzono nowy silnik benzynowy o pojemności 1.4 16V i mocy 95 KM, a także silnik wysokoprężny o pojemności 1.3 l wykonany w technologii Multijet i mocy 70 KM. Od października 2005 roku pojazd produkowany był na zasadach licencji przez serbskie zakłady Zastava w Kragujevacu, jako Zastava 10[4]. W związku z pracami modernizacyjnymi w zakładzie produkcyjnym Zastavy produkcję modelu zakończono w listopadzie 2008 roku. 30 marca 2009 roku po zakończeniu pierwszego etapu modernizacji zakładów, rozpoczęto ponowną produkcję pojazdu pod marką Fiat. 25 marca 2011 roku zakończono produkcję pojazdu[5]. W 2013 roku z powodu dużego zainteresowania modelem na Bałkanach ponownie rozpoczęto produkcję pojazdu



Silniki









Fiat Punto II przed liftingiem